Les WebQuest com a activitat didàctica per a les nostres aules, està proliferant de manera considerable.
Definir-la és una tasca àrdua, tant és així que n’hi ha, actualment un foro obert per trobar una definició escaient per a
En principi cal dir que es tracta d’una estratègia d'investigació, basada en pressupostos constructivistes d'ensenyament-aprenentatge i d’investigació, guiada amb recursos principalment d'Internet (o no), que utilitza el treball cooperatiu, la responsabilitat individual i l'autonomia discent.
L’alumnat es divideix en grups, a cadascun dels quals se li assigna un rol diferent amb una tasca determinada, prèviament planificada pel professoral, que culminarà en un producte amb característiques ben definides. D’aquesta manera la informació es transforma en coneixements, després de recopilada, elaborar hipòtesi, valorar i enjudiciar idees i conceptes, produir textos, dibuixos, presentacions multimèdia, objectes físics, manejar aparells diversos, entrevistar als seus veïns, etc. per a culminar l’acció amb una avaluació autèntica.
Una estructura bàsica de les WebQuest seria:
- Índex o pàgina principal..
- Introducció.
- Tasca.
- Procés, que inclou Recursos i Suports .
- Avaluació.
- Conclusions/Prolongació.
- Crèdits i Referències.
- Guia Didàctica.
Podeu trobar gran quantitat de WebQuest de molts temes diferents , fins i tot ajudes per a generar les plantilles , fins i tot us destacaria el bloc Carme Barba Corominas, una gran experta en el tema.
Finalment us remet a un en el qual vaig participar jo mateix; també trobareu interessants els d’Amnistia Internacional sobre drets humans o els del bloc d’Elisabet Higueras creats pel seu alumnat de l'assignatura Interculturalitat i Educació de l'ensenyament de psicopedagogia de la UOC
1 comentari:
Moltes gràcies per la referència, n'anem aprenent tots plegats en col.laboració
Una abraçada
Carme Barba
Publica un comentari a l'entrada