diumenge, de gener 27, 2008
Prohibeixen l'ús del burka i el niqab a Holanda
La mesura no prohibeix l'ús d'altres vels, com ara el hiyab, l'shayla o el chador, ja que no tapen per complet el rostre.
Aquesta mesura afecta, segons càlculs oficials a unes 50 dones musulmanes.
Directori de Webquest
"Potser en resulte estrany - ens diu Carme- que tot i tantes novetats, la xifra total no passe mai de les 1.200 , us ho explico: com que valorem molt més la qualitat que la quantitat de tant en tant faig una revisió i elimino les que se m’havien “colat” i no eren prou interessants , també elimino les que han desaparegut, les que tenen problemes greus de visualització o han incorporat publicitat molesta., etc.."
Així mateix ens passa informació d'interessants enllaços, com ara:
QUADERNS DIGITALS. Ha publicat el número 50 Quaderns num 50 , entre altres hi ha un article que us recomano especialment “MÚSICA I NEUROCIENCIA” que també podeu llegir a la web de Carme Miró http://www.webdemusica.org/
NOU PORTAL del KAMPUS per a Aules Obertes , dins el PROJECTE ESPURNA
Aquest últims dies han aparegut en diversos blocs, articles o post de companys que trobo molt interessants i crec que val la pena difondre al màxim , si els voleu llegir els trobareu a:
ARRAN DE PUPITRE de Ramon Barlam “SOC UN MESTRE EMPRENYAT”
http://5centims5.blogspot.com/2008/01/sc-un-mestre-emprenyat.html
LA MIRADA PEDAGÓGICA de Boris Mir “NO VOY A HABLAR DE PISA!
http://lamiradapedagogica.blogspot.com/
ORDENADORES EN EL AULA de Manuel Área “ LAS TIC ESTAN GENERANDO INNOVACIÓN PEDADÓGICA EN EL AULA...”
http://ordenadoresenelaula.blogspot.com/2008/01/las-tic-estn-generando-innovacin.html
BITACOLA DE MESTRATIC d’ Anna Pérez “
http://www.aulablog.com/planeta/node/32060
dissabte, de gener 12, 2008
El Constructor d'Atenex
A l'àmbit de Ciències pot ser una eina força útil ja que ens permet inserir tot tipus de medis, encara que no tots els formats, en els materials creats: applets, vídeos, imatges, animacions, sons, projectes d'squeak, il·lustracions.
Pots veure un parell d'exemples d'unitats de Física realitzades amb el Constructor: Masses i molls i Llei d'Ohm . Més unitats didàctiques a la pàgina d'Atenex (UDIS).
Amb el Constructor d'Atenex es treballa des del nostre navegador, que ha de tenir el plug-in de Flash instal·lat, a més d'un Servidor "Apache" i molt millor si el servidor és local (és a dir treballar amb el nostre propi servidor en el nostre ordinador). També cal un intèrpret de PHP i el programari MySQL per a emmagatzemar les dades de forma permanent, perquè els puguem seguir usant altre dia.
Per a poder instal·lar el Constructor de Atenex, una vegada ja tenim instal·lat allò esmentat anteriorment (que també es pot instal·lar alhora que s'instal·la el Constructor) podem fer-ho des de:
- GnuLinEx: Es pot fer de dues formes; afegint un repositori o bé descarregant el paquet i fer la instal·lació de manera manual.
- Windows. Només n'hi ha una possibilitat, descarregar i instal·lar l'arxiu.
divendres, de desembre 21, 2007
Segones Jornades sobre WEBQUEST
En elles es prioritzaran les experiències realitzades a l’aula utilitzant les WebQuest, així com l’anàlisi d’aquesta metodologia de treball segons les característiques de diferents àrees, i de les necessitats dels alumnes.
També es tractaran altres estratègies semblants i eines diferents de la web 2.0 que poden ajudar a millorar alguns aspectes de les WebQuest. Podeu consultar el programa.
Per a la preinscripció cal contactar per e-mail amb el Sebastià Capella.
La resta d'informació la podeu trobar al bloc de les jornades.
Ja podeu començar a fer la vostra preinscripció enviant un e.mail al Sebastià Capella
dijous, de desembre 06, 2007
Educació per la sostenibilitat
Si volem destacar alguna de les actuacions ens resultaria difícil, però totes i tos coincidirem en la conferència de cloenda d'Empar Vilches i Daniel Gil, tots dos professors de Física i Químic de la Universitat de València.
Sota el títol: "Dècada de l'educació per la sostenibilitat: necessitat d'un nou impuls" i amb grans qualitats comunicatives, sapigueren arribar a l'auditori i transmetre les sues inquietuds sobre el tema. Ens parlaren de la "dècada" instituïda per Nacions Unides l'any 2.005 sobre l'Educació per un Futur sostenible, fent una crida a les persones educadores, perquè contribuïm a la formació d'una ciutdania conscient de la gravetat dels problemes que caracteritzen la situació actual d'emergència planetària i preparada per fer-ne front adoptant les mesures adients.
Podem visitar la seua pàgina web, carregada de materials per a les nostres classes, però sobre tot per a autoinvitar-nos a la reflexió.
També destaquem un conte preciós que us adjuntem.
Des d'ací felicitacions a l'organització del simpòsium.
divendres, d’octubre 26, 2007
AVÍS IMPORTANT
Així mateix els webquest corresponents a la 3ra. escola d'estiu i dels quals férem ressò en aquest bloc, els podeu trobar en aquesta adreça.
dissabte, d’octubre 13, 2007
OpenCourseWare (OCW) en funcionament
